34
Publicat in august 18, 2009 de Oreste Teodorescu in Spiritualitate
 
 

Teurgie si sacroterapie in sistemul integralist geto-dac



Sacerdotii geto-daci cunoasteau foarte bine virtutiile plantelor, o spune si Iordanes in Getica. Istoricul scrie: ” pileati (pileus este o caciula din pasla, semn distinctiv al preotimii) traiesc retrasi in varfuri de munte si se ocupa cu vindecari, astronomie, stiintele naturii si cu filosofia. Sunt spirite libere si blande, dar cand stiu ca au dreptate, lupta pentru ideile lor”. Un alt etnobotanist si istoric din secolul I d.Hr, Pedanios Dioscoride clasifica si descrie plantele folosite in medicina de catre daci, in De materia medica. Interesant este ca sistemul teurgic si taumaturgic, geto-dac era, inca de la origini integralist. Iata un text aparatinand lui Platon, regasit in Dialoguri. Charmides spunea: ” Zamolxe, regele nostru, singurul zeu nemuritor mai spunea ca, asa cum nu trebuie sa incerci a vindeca ochii fara sa vindeci capul si nici capul fara trup, la fel nu poti vindeca nici trupul fara suflet, iar tocamai aceasta este pricina pentru care cele mai multe boli raman nevindecate de medicii greci, faptul ca ei nu tin seama de intregul a carui ingrijire ar trebui s-o intreprinda…”Si iar ne intoarcem la Culianu cu a lui Origine a shamanismului, si nu putem trece cu vederea, faptul ca istoricii greci si latini erau uimiti de profunzimea si eficienta sacroterapiilor si mai ales asupra abilitatilor sacerdotiior de a comunica cu „lumea zeilor si eroilor