Publicat in ianuarie 7, 2014 de Oreste Teodorescu in Blog
 
 

Securismul din televiziunile aservite

1176151_10151814240085816_686292143_n
1176151_10151814240085816_686292143_n

Campaniile mediatice, in principiu urmaresc scheme sablon, nuantate de talentul si priceperea manipulatorului. Interesandu-ma tehnicile de persuausiune, caci ne indeamna si Mantuitorul sa fim intelepti ca…serpii, dar blanzi ca porumbeii, am studiat cateva si chiar sustin un curs la o facultate de jurnalism.

Va prezint, foarte pe scurt, scenariul pe care unele entitati de presa, oligarhice o uziteza, seara de seara.

  • Se plaseaza tema unor jurnalisti/analisti cu notorietate care o publica pe siteuri, in ziare sau alte platforme de comunicare.
  • Acelasi subiect, bine articulat in laboratorul de manipulare/dezinformare apare pe o platforma considerata de sine statatoare, dar care, in realitate este finantata de acelasi beneficiar al persuasiunii.
  • Cand situatia se impune, tema apare si in presa din strainante (evident, finantata de manipulator…)
  • Dupa ce subiectul a fost amorsat, generand dezbateri si polarizand pareri, este imediat preluat in studioul televiziunii, unde este prezentat, in ceea ce profesionistii domeniului, numesc tehnica degrade…in cateva emisiuni, unde moderatorii si invitatii accentueaza cele din desfasuratorul pus la cale de manipulator si, totodata eludeaza aspectele care ar putea incurca, catusi de putin, intreg scenariul
  • Scenariul are ca final o concluzie trasa de cineva cu aderenta la public, care va intari si mai tare cele subliniate de beneficiarul manipularii.

Daca vreti sa va convingeti de mecanism, acordati-va o zi monitorizand televiziunile de stiri, citind presa scrisa si electronica, urmarind cu atentie retorica din talk-show-uri…