Publicat in februarie 8, 2014 de Oreste Teodorescu in Politikon
 
 

Un studiu Active Watch releva stare de putrefactie in care se afla presa locala, asasinata de intersele politice si de afaceri

1467408_489980801115365_337336087_n
1467408_489980801115365_337336087_n

 ActiveWatch   a realizat un studiu  intitulat Harta Politica a Televiziunilor Locale,bazandu-se pe cercetarea documentelor oficiale si pe aproximativ 200 de interviuri realizate cu manageri media, jurnalisti, reprezentanti ai autoritatilor si  „alti factori interesati”, inclusiv politicieni. Studiul deseneaza portretul televiziunii locale, al lucratorului angajat intr-o astfel de intreprindere, al felului in care se desfasoara o afacere media si al modului in care gandesc patronii sau managerii. Si, desigur, al gradului de implicare al politicului in afacerile Media.

 Iata, pe scurt, care sunt concluziile studiului:

  • Aproape de fiecare data, cand un jurnalist de televiziune onest,  vrea sa aleaga independent un subiect, este obligat de fisa postului sa se limiteze la o dare de seama asupra activitatii administratiei locale si partidelor politice, extrasa din conferinte de presa si alte materiale de promovare.
  • Metoda de colectare a informatiei pe care o invata in redactie se rezuma in general la cereri oficiale. Fara procese, plangeri, fara sa incerce sa construiasca surse, baze de date si alte unelte pe care sa le utilizeze ca resurse alternative.
  • Calitatea continutului jurnalistic pleaca de la un standard foarte scazut din cauza bugetului precar si a lipsei echipamentelor.
  • Organizarea redactiei nu are flexibilitate, exista putini colegi cu studii sau specializari si multi sunt predispusi la compromis avand salarii mizerabile.
  • Patronul are o implicare editoriala directa atunci cand ii sunt amenintate relatiile cu putinele societati care cumpara publicitate sau cu prietenii politici care-i aproba bugetul de sponsorizare din bani publici.
  • Politicienii si afaceristii , in principiu, nu dau doi bani pe ziaristi, ba chiar sunt agresivi cu cei care le incurca strategia decomunicare. Cel mai elocvent exemplu fiind presedintelui consiliului judetean Braila, Bunea Stancu. Acest pitecantrop i-a transmis unei jurnaliste ca-i „trage doua picioare in gura”…
  • Din punct de vedere financiar, de cele mai multe ori televiziunile nu produc profit,bugetul fiind, de cele mai multe ori sponsorizat din bani publici.