Publicat in octombrie 12, 2012 de Oreste Teodorescu in Spiritualitate
 
 

Atacuri demonice si modalitati de aparare


Termenul sedim (demon) apare de doua ori in Vechiul Testament, in Deutenerom: 32, 17 si Psalmii 106, 37. Legenda biblica povesteste despre anumiti ingeri care au incalcat Legile Divine si s-au acuplat cu fiicele oamenilor (Geneza:6, 1-4). Acest amestec brutal in materie a unor entitati apartinand altor lumi, a fost aspru pedepsit, vinovatii fiind alungati din Cer. In urma simbiozei dintre ingeri si femei s-a nascut ceea ce Talmudul numeste „stirpea de uriasi, a carei urmasi sunt demonii care-i vatameaza pe oameni si-i duc in pacat„. In ezotersimul iudaic, pe langa demon mai apare o entitate malefica, mazikim (vicleanul care face rau). Aceste entitati pacatoase au trei insusiri comune cu ingerii si alte trei cu oamenii. Mazikim au aripi, sunt invizibili si cunosc viitorul, dar se hranesc, se inmultesc si mor ca oamenii. Din Talmud, aflam ca demonii pot imprumuta orice chip si ca sunt mai numerosi decat oamenii, dar nu mai multi ca Ingerii lui Dumnezeu. In spiritualitatea ebraica exista numeroase referiri la modalitatile omului de a se proteja de demoni. Anumiti rabini recomanda ca omul sa nu iasa noptile din casa, mai ales miercuri si vineri, sa rosteasca incantatii si descantece, ori de cate ori simte prezentele nefaste. Cei mai cunoscuti demoni, in cultura ebraica, sunt Lilith si Azazel, regina si regele legiunilor, precum si Asmodeu, considerat printul tuturor duhurilor necurate. In Evul Mediu, rabinul Iuda he Hasid a scris in cartea Sefer Hasidim (Cartea celor evlaviosi) despre demoni si, mai ales, despre metodele de aparare impotriva atacurilor raului. In opera clasica a Cabalei, Zoharul sunt descrise cele doua emanatii divine. Prima, cea a Luminii  care este dimensiunea spirituala a Ingerilor si a sfinteniei oamenilor este contrabalansata de sitra ahra (cealalta parte), unde se regasec, prin rezonanta spiritele intunecate, ingerii cazuti, alias demonii. Lumile divine se afla in echilibru permitand omului, in aventura cunoasterii Binelui si Raului, sa poata alege cui slujeste in timpul unei vieti.

-va urma-