Publicat in septembrie 30, 2012 de Oreste Teodorescu in Ezoterism
 
 

Societati secrete moderne (I)


Istoria isi schimba decorurile in fiecare generatie, dar pastreaza intacte nazuintele, sperantele si lupta dintre retrograzi si progresisti, dintre credinciosi si atei. Evident, societatile secrete de ieri, au fost inlocuite de altele noi, ideologiile, dogmele si doctrinele care au animat epocile luminilor, revolutiile industriale si tehnologice s-au adaptat in incercarea de  a impune tipare de guvernanata „care sa satisfaca dorinta fundamentala a omului de libertate, bunastare si siguranta„, cum scria ziaristul american William T. Still in New World Order. The Ancient Plan of Secret Societes. Istoricii si exegetii societatilor secrete moderne fac o justa diferenta intre Francmasonerie, care isi extrage gnoza din cultura si spiritualitatea egipteana si care se opune teologiei catolice, si organizatiile care urmaresc tinte politice si economice si care, doar au imprumutat simbolistica masonica, dar deruleaza programe de obtinere a Puterii. Daca ioanitii englezi, s-au hotarat in 1717 sa conlucreze la ruinarea puterii politice a Vaticanului pe care s-o inlocuiasca cu tiparul democratiei, dar care sa pastreaze ca lege: credinta in Dumnezeu, in viata de dincolo de materie si mantuirea prin iubirea si intrajutorarea fraternala, alti francmasoni, cum ar fi cei ai Marelui Orient din Franta au renuntat, in 1880 la verticala spiritual-mistica, au inlocuit Evanghelia Sf. Ioan care sta deschisa in timpul tinutelor masonice regulare, cu Declaratia Drepturilor Omului si s-au definit ca agnostici, adogmatici si revolutionari.

Inceputul declinului masoneriei, ca si cale de evolutie spirituala, poate fi cosniderata imixtiunea unei organizatii secrete, conduse de iezuitul Adam Wieshupt, care isi propusese revolutionarea totala a tiparului de guvernanta introducand urmatoarele principii: monarhia si papalitatea trebuie sa dispara si odata cu ele si ideile de proprietate, clase sociale. In contextul epocii, aceste idei revolutionare au penetrat cu precadere lojile masonice din Germania, Franta si Statele Unite. Secolul XX va aduce supreme satisfactii acestei societati ultra secrete numita Illuminati din Bavaria: nazismul si comunismul, care isi propusesera impunerea statului ca arbitru unic si regulator intre toate fortele implicate in societate. Daca urmele iluminatilor in Europa sunt evidente, ele se pierd in noianul de actiuni din Statele Unite ale Americii.

Pentru a intelege bine, cine se ascunde in umbra stapanitorilor moderni, ar trebui sa reusim sa diferentiem societatile initiatice de cele politice, cu aplomb, detasare si multa rabdare. Conform cercetatorului Anthony C. Sutton, dupa ce au fost deconspirati de politia Bavareza, membrii Illuminati s-au deghizat in francmasoni si au penetrat lojile din intreaga lume. In S.U.A au  fondat la Universitatea Yale, Ordinul Craniul si Oasele. Conform afirmatiilor lui Sutton din aceasta societate secreta si extrem de elitista au facut si fac parte toti politicienii de varf care au studiat la Yale. Acest ordin a fost inregistrat oficial in 1856 sub denumirea de Trustul Russel. Doi exegeti americani ai fenomenului paramasonic scriu urmatoarele despre Craniul si Oasele: „este o poveste despre contrabanda cu opium, despre banii investiti de cateva familii in vederea fauririi unui nou imperiu, asociata cu istoria unei lupte dure pentru dobandirea controlului asupra tinerei republici americane”.

-va urma-