0
Publicat in ianuarie 15, 2011 de Oreste Teodorescu in Spiritualitate
 
 

Ritual si ceremonial la Eleusis



Invataturile secrete de la Eleusis ascundeau in formele lor simbolice, mesaje ale unor initiatori-civilizatori veniti din Cer, informatii despre univers, energii creatoare si distrugatoare, identitatea galactica, notiuni exceptionale de astronomie, fizica, magie. Trebuie sa remarcam ca initierea in Misteriile Eleusine se aseamana cu cea din Cartea lui Enoh, transmiterea fiind oferita de o zeita, o femeie, in cazul nostru, Demetra, prin ritualul bauturii magice: ambrozia! Unii exegeti sunt de parere ca esoterismul elen a fost insipirat de egipteni, altii considera ca mostenirea gnozei venea de la fenicieni care, la randul lor fusesera initiati de catre celti. Ca toate creatiile umane, si scolile filosofice si teologice din Eleusis, au decazut sfarsind prin corupere. Preotii au pierdut semnificatia transmiterii, inlocuind misterul cu ritualuri din ce in ce mai pompoase, mai spectaculoase, dar golite de scanteia divina! Acelasi lucru s-a intamplat in istorie cu toate marile Transmiteri de la Vede la Noul Testament!
Eleusiile erau practicate la fiecare cinci ani fiind oficiate de hierofanti si thisiade (preotese) care purtau coroane de mirt si tineau in mana, o cheie, ca simbol al misterelor. Desi sarbatorile durau cam doua saptamani, 9 zile erau extrem de importante in ritual si ceremonial. In prima, se adunau neofitii, in a doua se facea purificarea prin apa (alaze mystoi). In a treia zi se tinea post pana la apusul soarelui, se pregatea patul fecioarei divine. O data cu caderea serii, se intreupea postul, putandu-se manca prajituri cu mei si orz si sa se bea amrozie (ciceon). A patra zi era inchinata procesiunii cosului (calathus-care reprezenta o cutie in care s-au pastrat toate cunostintele umanitatii inainte de Potop).Urma procesiunea flacarilor in cea de a cincea zi. In a sasea, se sarbatorea plecarea zeitei Atena la Eleusis si se celebra cultul zeilor Dionysos, Iacchus si Ceres. Pelerinajul se oprea in a saptea zi, cand procesiunea se indrepta spre Templu cu ceremoniile smochinului si traversarea podului care simboliza legaturile dintre lumile infernale, terestre si ceresti. In a opta, se celebra initierea lui Esculap, iar profanii treceau de la statutul de adormit la cel de trezit. A noua si cea mai importanta zi, se numea plemochoe dupa numele a doua vase umplute cu vin, unul asezat la est si celalalt la vest, care erau sparte la sfarsitul ritualului, cand se rosteau formule magice si erau invocate Geniile Creatoare. Iata ce scrie Robert Charroux in Cartea cunoasterii interzise: „Sensul acestui simbol este clar: cunoasterea a venit din vest, de la pelasgii-celti si din est prin indo-europeni si persi.Vasele pot fi sparte, cunoasterea i-a fost transmisa initiatului!”
-va urma-